Szukaj na tym blogu

środa, 1 sierpnia 2018

APARTAMENT W PARYŻU - GUILLAUME MUSSO




"Nie przyznawali się do tego, oboje jednak wierzyli nierozsądnie, że tajemnice malarza pozwolą im dotrzeć do jakiejś głęboko ukrytej prawdy - szukając obrazów Lorenza, szukali bowiem również siebie"


Za każdym razem gdy mam przed sobą książkę Guillaume Muso zastanawiam się dokąd tym razem zabierze mnie autor i w jakiej szalonej przygodzie będzie dane mi uczestniczyć. Nigdy jednak nie wątpiłam, że będzie to przygoda fascynująca. No cóż, tak też było i w tym przypadku.

Dwoje ludzi - Madeline, policjantka po przejściach, próbująca na nowo ułożyć sobie życie i zdystansować się do własnych osobistych przeżyć i Gaspard, samotnik chcący odciąć się od zgiełku i tłumu, który raz do roku przyjeżdża do Paryża aby w ciszy i spokoju napisać kolejna sztukę teatralną, dziwnym zrządzeniem losu, a może tylko zwykłym ludzkim błędem,  jest zmuszonych do wspólnego dzielenia wynajętego apartamentu, który był domem i zarazem pracownią Seana Lorenza. Początkowo wrogo do siebie nastawieni, a z czasem coraz bardziej zafascynowani tematem tragicznej historii życia malarza i jego rodziny, postanawiają połączyć siły i wspólnie rozwiązać zagadkę trzech zaginionych ostatnich obrazów artysty oraz sprawę porwania i zabójstwa jego synka. 
Wspólnie z bohaterami krok po kroku odkrywamy całą tajemnicę życia Seana Lorenza. Zanurzamy się w cudowną atmosferę Paryża, poznajemy tajniki pracy malarza i otaczającego go ówczesnego artystycznego świata. Śledzimy narodziny geniuszu i jego późniejszy rozwój, by wreszcie dotrzeć do momentu, gdy za sprawą tego jednego tragicznego dnia wszystko rozpada się jak domek z kart.

Musso tym razem stworzył powieść niezwykłą, jakże inną od tych jego powieści, które czytałam do tej pory. Tutaj na pierwszy plan wysuwa się sztuka, pasja i talent, wszytko to czym oddycha artystyczny świat. Mimo iż nasi bohaterowie są osobami samotnymi, bynajmniej nie spodziewajcie się rozwijającego się na kartach powieści romansu, bowiem głównymi tematami książki jest życie i twórczość Seana Lorenza, a także zagadka kryminalna, którą próbują rozwiązać Madeline i Gaspard. Akcja nie porywa nas od razu w szaleńczy wir, ale łagodnie, stopniowo wprowadza napięcie, które będzie nam już towarzyszyć do ostatniej strony powieści, a która swym zakończeniem totalnie wywraca wszystko do góry nogami. 

Czytając "Apartament w Paryżu" byłam zafascynowana opowieściami o malarstwie i jego tajnikach. Zostałam porwana w świat sztuki i doskonale się w tym świecie czułam. Ta książka zdecydowanie różni się od pozostałych, ale właśnie ten fakt, iż autor pisząc powieść tak odmienną odnalazł się w tej konwencji, nie pierwszy raz utwierdza mnie w przekonaniu, iż Guillaume Musso zasługuje na miano najpoczytniejszego pisarza francuskiego. Zarówno "Apartament w Paryżu" jak i pozostałe dzieła autora wszystkim fanom dobrej lektury zdecydowanie polecam.



"Sztuka jest jak pożar. Powstaje z tego co spaliła"


OCENA: 8,5/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu
 


35 komentarzy:

  1. Bardzo czekam na tę książkę... Wkrótce ją przeczytam i mam nadzieję, że też będę zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam wielką nadzieję, że spodoba Ci się ona tak bardzo jak mnie. Trzymam za to kciuki :)

      Usuń
  2. Mam ogromną ochotę na tę książkę.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy cytat na końcu :D sztuka to nie za bardzo moja tematyka, więc nie mam w planach tej książki. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam do tej pory nic tego autora, wiec może najwyższy czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę, że jego książki Ci się spodobają. Naprawdę warto po nie sięgnąć :)

      Usuń
  5. Bardzo lubię twórczość tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki tego autora.Po tę również sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco :) Mam nadzieję, że "Apartament w Paryżu" również Ci się spodoba :)

      Usuń
  7. Chętnie przyjrzę się bliżej tej książce. Czytałam kiedyś jedną książkę autora i pamiętam, że mi się podobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mnie niestety ten pani nie zachwycił ;<
    Pozdrawiam
    jeszczerozdzial

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) Nie wszystko przecież musi nam się podobać i nie każda książka zachwycać :)

      Usuń
  9. Niedawno zaczęłam "Central Park" tego autora, ale jakoś nie wciągnęło mnie to na tyle, by skończyć. Ale na tą książkę chyba się skuszę. Ten motyw sztuki mnie intryguje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Central Parku nie czytałam ale jak będę miała tylko możliwość to na pewno po nią sięgnę. Styl pisania autora ma w sobie coś takiego, co mnie intryguje :)

      Usuń
  10. Z twórczością tego autora pierwszy raz się spotykam. Z chęcią zapoznam się z jego książkami ^^ Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Od dawna planuję przeczytać coś od tego autora :) ale raczej sięgnę po inną książkę, żeby zacząć z przytupem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Masz wielki wybór, więc myślę, że wśród wielu książek Musso na pewno znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie.

      Usuń
  12. Musso nigdy nie obniża poziomu swoich powieści , dlatego ma grono wiernych czytelników

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Każda jego powieść niezmiennie zachwyca wiernych fanów i nie tylko ich:)

      Usuń
  13. Muszę Ci powiedzieć, że nie czytałam jeszcze książek tego Pana. Jednak po Twojej recenzji muszę stwierdzić, że fabuła tej powieści jak najbardziej wpisuje się w mój gust czytelniczy. Chyba będę musiała nadrobić zaległości ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moja recenzja zachęciła Cię do sięgnięcia po tę książkę :)

      Usuń
  14. Nie miałam okazji poznać twórczości autora, ale myślę, że chętnie za jakiś czas przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. :) Doskonale to rozumiem. Nie wszystkim książka czy autor musi się podobać i to jest właśnie piękne, ten świadomy wybór tego co chcemy a czego nie chcemy przeczytać :)

      Usuń
  16. Ja właśnie czytam tą książkę i jest to moja pierwsza czytana książka tego Autora. Na początku sama nie wiedziałam czego się spodziewać, ale już teraz moge powiedzieć, że książka mnie oczarowała: klimatem, atmosferą, a nawet jej konstrukcją. A najbardziej niesamowite jest to, że w ogóle nie wiem czego mogę się spodziewać. Np myślałam, że jak znajdą obrazy, to będzie to na samym końcu,a tu proszę środek książki, a obrazy już mamy i to dopiero początek zabawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musso jest autorem, który zaskakuje. Zaprasza do fascynującej przygody i nie zawodzi. Ciesze się, że dobrze się bawisz czytając "Apartament w Paryżu", mam tez ogromną nadzieję, że zakończenie również Ci się spodoba :)

      Usuń
  17. Dla mnie to była pierwsza książka tego Autora, ale na pewno nie ostatnia... Oczarował mnie tym niesamowitym klimatem otoczonym sztuką...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, klimat był fantastyczny, całkowicie mnie oczarował.

      Usuń
  18. Nie czytała tej książki, ale na pewno po nią sięgnę i jestem pewna, że będzie równie fajna jak inne książki tego autora:)

    OdpowiedzUsuń