Szukaj na tym blogu

środa, 6 listopada 2019

OSTATNIA NOC OLIVII - CHRISTINA McDONALD



"Prawda była ważna wtedy, kiedy my na to pozwalaliśmy"


Abi Knight to samotna matka Olivii. Nieco nadopiekuńcza, ale bardzo kochająca swoją córkę, chcąca za wszelką cenę zapewnić jej bezpieczną i godną przyszłość. Ponieważ sama została matką bardzo wcześnie, innego losu pragnie dla Olivii. Priorytetem jest zdobycie dobrego i wszechstronnego wykształcenia. Robi więc wszystko by tak się stało. Nie ma jednak świadomości, że dziewczyna zmęczona odgrywaniem roli dobrej córki postanawia zacząć żyć po swojemu.
Sięgając po "Ostatnią noc Olivii" doskonale się orientujemy z jaką tragedią rodzinną przyjdzie nam się skonfrontować. Już od pierwszych stron wiemy, że w życiu naszej bohaterki zdarzyła się okropna tragedia. Wydarzył się wypadek, w wyniku którego córka Abi doznając urazu mózgu zapada w śpiączkę bez jakiejkolwiek szansy na powrót do życia. Świat kobiety zawalił się w jednej sekundzie. Olivia umarła i z tym trzeba się pogodzić. Według policji wszystko wskazuje na nieszczęśliwy wypadek. Abi jednak ma na ten temat inne zdanie. Postanawia na własna rękę rozwiązać tę zagadkę, tym bardziej, że życie które toczyła Olivia przez ostatnie kilka miesięcy, było jednym wielkim kłamstwem i nic nie było takim jakim się wydawało. Tajemnice i kłamstwa szczelnie otaczają Abi. Na jaw wychodzą nowe szczegóły z życia Olivii, a wydarzenia z przeszłości, które powinny być na zawsze pogrzebane, wydostają się na światło dzienne by uderzyć ze zdwojona siłą. Pierwszą niewiadomą, z którą konfrontuje się Abi jest ciąża córki. A to dopiero początek .....

Autorka tę historię opowiedziała z dwóch perspektyw - matki i córki. Perspektywa matki jest wydarzeniami teraźniejszymi, prowadzącymi do rozwiązania zagadki tragicznej, ostatniej nocy Olivii. Perspektywa córki to obraz kilku ostatnich miesięcy przed tragedią. Powolne odkrywanie drugiego życia Olivii uświadomiło matce, jak niewiele wiedziała o życiu własnej córki. Nie znała jej marzeń, pragnień i celu w życiu. Błędnie zakładając, że wie co dla jej dziecka jest najlepsze, dopuściła do głosu buntowniczą naturę nastolatki, która zaczęła poszukiwać zrozumienia poza domem rodzinnym. Wybór ten jednak doprowadził do tragedii.

"Ostatnia noc Olivii" to powieść przesiąknięta emocjami, pełna znaków zapytania i zawiłych zwrotów akcji. Autorka krok po kroku odsłania nam podwójne życie Olivii i konfrontuje je z tajemnicami, które odkrywa jej matka. Powoli dowiadujemy się wszystkiego co doprowadziło do tej tragicznej nocy. Nocy, której można było by uniknąć gdyby nie kłamstwa i niedopowiedzenia. W miarę rozwoju akcji moja ciekawość końca tej historii wzrastała. Nie raz kluczyłam próbując odkryć tajemnice tej ostatniej nocy. Ostatecznie jednak poddałam się, cierpliwie czekając na rozwój wydarzeń. Zakończenie mnie usatysfakcjonowało, ale też i zasmuciło, udowadniając po raz kolejny, że największe niebezpieczeństwo często czyha na nas całkiem blisko.

OCENA: 8/10



Za możliwość przeczytania książki dziękuję 
Wydawnictwu Niezwykłemu



21 komentarzy:

  1. Jestem naprawdę ciekawa tej historii, a Twoja recenzja dodatkowo, jeszcze bardziej tę ciekawość podsyciła. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo żałuję, że nie zdążyłam zgłosić się w terminie do Wydawnictwa, bo bardzo chętnie przeczytałabym tę historię i pewnie przeczytam, ale nie wiem jeszcze kiedy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo się cieszę, że miałam możliwość jej przeczytania. Historia zdecydowanie warta poznania :)

      Usuń
  3. Świetna książka, która bardzo mocno mnie wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Historia opowiedziana w tej książce jest naprawdę mocno wciągająca :)

      Usuń
  4. Zastanawiałam się, czy zabierać się za tę książkę i po tej recenzji na pewno dam jej szansę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie, że zachęciłam Cię do sięgnięcia po te książkę :)

      Usuń
  5. Była na Czytam Pierwszy dostępna i nawet się nad nią zastanawiałam, ale... To ten przypadek kiedy wszyscy chwalą a człowiek nijak nie potrafi z siebie wykrzesać zainteresowania tym potencjalnym arcydziełem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cie rozumiem :) Czasami po prostu nie iskrzy, mimo że wszyscy stoją w płomieniach ;)

      Usuń
  6. Lubie historie opowiadane z różnych perspektyw

    OdpowiedzUsuń
  7. Trafia na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach tę powieść już od jakiegoś czasu, mam nadzieję, że ja również będę zadowolona z tej lektury ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie thrillery :) Ta też czeka na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Ostatnia noc Olivii" to pełnokrwisty thriller, a jednocześnie powieść przepełniona emocjami. Całość niesamowicie wciąga, a podwójna narracja sprawia, że tytuł staje się jeszcze ciekawszy. Polecamy wraz z Tobą!

    OdpowiedzUsuń