Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 1 kwietnia 2019

FANTASTYCZNE ZWIERZĘTA - ZBRODNIE GRINDELWALDA - J.K. ROWLING





Minęło już sporo czasu odkąd przeczytałam ostatni tom przygód Harry'ego Pottera. Muszę się jednak przyznać, iż mimo, że młodzieńcze lata mam już dawno za sobą, to zawsze z ogromną przyjemnością zanurzam się w ten magiczny świat stworzony przez Rowling. 
Scenariusz jest specyficzną formą twórczości i nie wszystkim czytelnikom się ona podoba. Jeśli mam być szczera to ja również wolę powieść od scenariusza, ale skoro autorka część historii postanowiła przekazać nam w ten właśnie sposób, nie pozostaje mi nic innego jak się z tym pogodzić i zaakceptować.
"Zbrodnie Grindelwalda" to drugi z pięciu planowanych scenariuszy opisujący wydarzenia sprzed lat. Zdemaskowany w pierwszej części  Gellert Grindelwald ucieka z więzienia. W pogoni za nim udajemy się aż do Paryża, gdzie wraz z Newtem Skamanderem spróbujemy stawić czoła złu. Potężny Grindelwald zbiera swoich popleczników, by wdrożyć w życie ideę zapanowania nad wszystkimi niemagicznymi istotami. Po zdarzeniach opisanych w części pierwszej Newt jest rozgoryczony tym, że nie może już kontynuować swojej podróży, nie ufa także Ministerstwu Magii, ale za namową Dumbledora wyrusza w niebezpieczną podróż śladami Grindelwalda. Losy Newta, Jacoba, Queenie i Triny ponownie się splatają.
Tak jak część pierwsza "Fantastycznych Zwierząt" była raczej wprowadzeniem do tematu, to druga jest jej ciekawym rozwinięciem. Powietrze buzuje od przygody, poznajemy fakty, które wprowadzają nas w świat znany z książek o Harrym Potterze. Spotykamy się z Albusem Dumbledorem,  by poznać historię jego znajomości z Grindelwaldem  i późniejszych decyzji nieangażowania się w pościg za groźnym czarodziejem. Ponownie przemierzamy mury Hogwartu, oczarowani wspomnieniami bohaterów z czasów gdy byli uczniami tej szkoły.  Będziemy także świadkami podejmowania trudnych decyzji przez przedstawicieli podzielonego świata czarodziejów, które to jednoznacznie określą ich samych oraz stronę po której staną w tej rozgrywce.
"Zbrodnie Grindelwalda" to lektura obowiązkowa dla fanów twórczości J.K Rowling. To doskonałe uzupełnienie serii o Harrym Potterze, będące jednocześnie częścią osobnego uniwersum. Przepięknie wydany cykl zachęca po sięgnięcie nie tylko ze względu na swoją piękną oprawę, ale przede wszystkim na ciekawie wykreowany magiczny świat, wartką akcję i garść specyficznego humoru.

OCENA: 8/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Media Rodzina


11 komentarzy:

  1. Mam ją w moich planach czytelniczych. I choć to scenariusz i niczego nowego się nie dowiem to i tak chcę mieć go na mojej półce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie oglądałam jeszcze filmu, więc dla mnie to była nowość. Film jak najbardziej jeszcze przede mną :)

      Usuń
  2. To nie moje klimaty, tym razem. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i bardzo lubię, fajny dodatek do serii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie przepadam za tą autorka i tymi klimatami. Raczej podziękuję :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach obejrzenie filmu, a potem może sięgnę i po tę książkę. Mam sentyment do serii o Harrym Potterze, bo dzięki niej polubiłam czytanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też darzę tę serię wielkim sentymentem :) i dlatego sięgnęłam po Fantastyczne zwierzęta - a teraz czas do kina :)

      Usuń