Szukaj na tym blogu

środa, 4 listopada 2020

CHODŹ ZA MNĄ - JOANNA OPIAT-BOJARSKA

 


 "Idealne życie jest jak sen. 

Czasem potrafi zamienić się w koszmar"

 

Ewa jest wielbicielką idealnego, instagramowego świata. To on kształtuje jej opinie, to do niego codziennie próbuje się dopasować. Za wszelką cenę chce żyć tym pięknym, przez siebie stworzonym, nieprawdziwym świecie. Liczy się tylko to co chcemy pokazać innym i jak przez świat jesteśmy postrzegani. Idealne, życie, idealny facet (co z tego że to mąż innej kobiety) i idealna ja.

Życie Artura, sąsiada Ewy jest skrajnie różne. Niewidomy mężczyzna, który "widzi" i słyszy więcej od innych, nie żyje ułudą, postrzega świat takim jaki jest naprawdę. To on jest tym, który pojawia się obok kobiety wtedy kiedy jej życie w jednej sekundzie zmienia się diametralnie. Kiedy bowiem Ewa wraz z Jackiem, jej sąsiadem i kochankiem, wracają z upojnego weekendu dochodzi do wypadku. Para potrąca człowieka. Jacek tuszuje wypadek, nakazując kobiecie bezwzględne milczenie. Ewa potrafi udawać, budować wokół siebie fałszywą rzeczywistość, jednak to co się wydarzyło i co jeszcze się wydarzy, całkowicie ją przerosło. 

Joanna Opiat-Bojarska stworzyła historię naszych czasów, pełna fałszywych uśmiechów, toksycznych związków, pozornie idealnych rodzin. Autorka umiejętnie zbudowała historię tak, że aż do samego końca czytelnik nie spodziewa się takiego właśnie zakończenia.

To moje pierwsze spotkanie z twórczością Pani Joanny, ale na tyle udane, że z pewnością sięgnę po wcześniejsze książki autorki. Polecam :) 


OCENA: 8/10

10 komentarzy:

  1. Ja bardzo cenię sobie książki Joasi. Ta już czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki, ale już wiem, że nie będzie to spotkanie ostatnie :)

      Usuń
  2. Wiem, że na pewno będę czytała tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie podobała się bardzo. Ciekawa jestem Twoich wrażeń :)

      Usuń
  3. Nie znam książek tej autorki, ale chyba to się niebawem zmieni.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. TWoja opinia zaintrygowała mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że zachęciłam :) polecam serdecznie te książkę :)

      Usuń
  5. Widzę tyle zachwytów nad książkami tej autorki, ale sama jeszcze nie miałam czasu po nie sięgnąć. Ten tytuł mam już od dnia premiery wrzucony na czytnik, więc pewnie kiedyś do niego dotrę ;)

    OdpowiedzUsuń